Мета роботи: долучення учнів колегіуму до історичного
творення національного буття; розвиток активно-творчої, патріотичної діяльності
учнів; формування потягу до пізнання історії, культури рідного краю, держави; залучення
широких кіл учнівства до пошуково-дослідницької роботи з метою вивчення маловідомих
сторінок історії і культури міста, краю, України; прищеплення любові до краю,
держави, народу.
Джерелом розвитку
особистості школяра, розкриття його пізнавальних можливостей є сучасний урок,
бо саме на уроці учень пізнає, на уроці відбувається його виховання і розвиток
через раціональну організацію спільної діяльності вчителя і учнів. Типи уроків
з «Рівнезнавства» можуть бути різноманітні за основними дидактичними цілями
(схема 3). До вибору того чи іншого типу уроку вчитель повинен підходити
творчо.
Вивчення курсу
спрямовано на формування у школярів ціннісних орієнтирів у відношенні до
природи, населення, господарства, людини. Чим повніші, глибші, змістовніші
будуть знання про наше місто і його людей, тим більш дієвими будуть вони у
вихованні любові до рідної землі, поваги до звичаїв свого народу.
«Рівнезнавство»,
володіючи унікальними адаптаційними можливостями, виходить на проблеми, що
лежать поза змістом інших шкільних дисциплін або тих, що розглядаються ними
фрагментарно.
Найстарішим в Україні містом
може виявитися Рівне. Будуючи житловий комплекс у центрі міста, знайшли древню
стіну. За попередніми оцінками істориків, її збудовано у 2-3 столітті нашої
ери. А деякі оптимісти вже встигли заявити, що знайдена стіна — справа рук
самих трипільців, які жили на території України в 4-2 тисячоліттях до нашої
ери.
Перша відома
писемна згадка про Рівне як один з населених пунктів Галицько-Волинського князівства
датована 1283 роком. Але лише з ХV століття Рівне регулярно фігурує в історичних
джерелах.
Її історія тісно
пов'язана з історією нашого міста, його життям. Якби річка вміла говорити, то
розповіла б багато чого цікавого. Отож, запрошуємо вас до незвичайної подорожі
у часі на човні, що пливе по річці нашого дитинства.